Усний рахунок.

Організація усного рахунку на уроці:

    Усний рахунок - це математичні обчислення, які виконуються без калькулятора, комп'ютера, ручки... Формування навичок усного рахунку являється одним із основних при вивченні математики в початковій школі і не втрачає актуальності в наступних класах. Усний рахунок сприяє поглибленню і концентрації уваги учнів, розвиває оперативну пам'ять та мислення дитини, підвищує якість мовлення за рахунок стереотипів фраз, логічних конструкцій, речень під час усних відповідей. Усний рахунок формує прийоми усних обчислень, які активізують розумову діяльність учнів, розвивають не тільки пам'ять і мову, а й здібності сприймати на слух, підвищують увагу і швидкість реагування.

   Усні обчислення є однією з ефективних форм організації колективної та індивідуальної роботи учнів на уроках математики. Вони розвивають у школярів уважність, спостережливість, ініціативу, викликають інтерес до роботи. За їх допомогою вчитель встановлює на уроці оперативний і ефективний зворотній зв'язок, який дозволяє своєчасно контролювати процес оволодіння учнями знаннями і вміннями.
   Головна мета усного обчислення - засвоєння арифметичних дій, формування обчислювальних навичок. Вони сприяють також формуванню у дітей вмінь і навичок розв'язувати задачі, розвитку уявлень про математичні поняття, засвоєнню математичної термінології, дають змогу спостерігати деякі математичні закономірності. Вправи з усних обчислень можна поєднувати з перевіркою домашніх завдань, закріпленням вивченого матеріалу, опитуванням учнів. Щоб навички усних обчислень постійно вдосконалювались, треба встановити правильне співвідношення в застосуванні усних і письмових прийомів обчислень. Сам процес виконання усних обчислень за певної методики позитивно впливає на розумовий розвиток школярів, оскільки він потребує виконання розумових операцій.
  Для швидкого проведення усних обчислень я створила таблиці.